Tuesday, December 25, 2012

Sebab Wanita Lebih Cepat Nampak Tua?

Assalammualaikum...

Lepas baca ni, terus rasa mcm 80% sebab aku gemuk adalah termasuk dalam cerita di bawah, terima kasih kepada admin amRF, SUMBER utama cerita ini..


gambar sekadar hiasan cerita



Sebab Wanita Lebih Cepat Nampak Tua?

Ada segelintir kaum suami mudah mencari perempuan lain kerana menganggap isteri mereka sudah tidak cantik, nampak tua, gemuk.. Tapi tahukan anda semua wahai kaum suami sebab-sebab yang menjadikan para wanita khususnya isteri & ibu cepat nampak tidak menarik di mata anda?

1. Tahukah anda, jika kita makan dengan perlahan dan mengunyah makanan sehinggabenar2 hancur, itu akan membantu proses
penghadaman kita, sekaligus mengelakkan kita gemuk.. tetapi kasihan kaum ibu ni, terpaksa makan laju2, telan terus tanpa sempat dikunyah kerana nak memujuk anaknya yang menangis. Tapi si suami..layan jer sambung makan, buat2 xdengar anaknya menangis. So, wanita pun mudah jadi gemuk sebab makanan x sempat nak hadam betul2.

2. Wanita juga mudah gemuk kerana sifat mereka yang tidak suka membazir. Makanan yang tidak habis dimakan oleh anaknya, maka dialah yg akan menghabiskannya pulak. Sayang katanya... takut membazir. Membazir tukan amalan syaitan. Si suami pulak dengan riaknya mengatakan "kau ni kuat betul makan!"

3. Bila anak menangis tengah malam nak minum susu, bapaknya akan tido mati terus.kalau yang dengar pun buat2 tido lena sbb malas nak bangun, malas nak ganggu tido nya.wanita lah yang dalam semalam, berapa puluh kali terpaksa bangun membuat susu utk anak.. Bila x cukup tido, mulalah muka nampak letih dan cepat nampak tua. Kedut2 pun mula wujud. Masa tu guna Total Effect ker, aper ker... xkan nak hilangnya. Petua utk cantik kan ada dua yang penting, minum air banyak & TIDUR SECUKUPNYA.

4. Dan bagi wanita yang berkerjaya, sudahlah penat bekerja utk membantu menambah pendapatan keluarga, bila balik rumah, semuanya dialah yang kena uruskan. Dengan perangai anak2, perangai bapaknya... nak itu, nak ini.. So, wanita pun membebel, marah2... dan bila marah2, banyak leter, so cepatlah jadi tua..

Kesimpulannya. ..wanita cepat tua & cepat gemuk adalah disebabkan LELAKI atau lebih tepat lagi SUAMI.. Oleh itu, hargailah segala pengorbanan isteri anda. Mungkin sekiranya sehari sahaja isteri anda tiada, dan anda perlu memikul tanggungjawab dia sementara, anda mungkin tidak mampu melakukan seperti dia lakukan.

p/s : buat bekalan untuk mengingati diri sendiri yg mudah lupa....

5 comments:

Iela Fazielah said...

betulla kak... setuju sgt!!!! semuanyer sbb suami..... jadinyer kita terpaksa pulak keluarkan kos lain naik kasi maintain badan.... tp tulah... kalau xjaga kang..laki lari pulak...muka n badan xcantik.... xnakkkkkk!!!!!

Adyshariz said...

itulah ilah, masa akak mula baca, rasa mcm betui je kan.. hahaha

TechKini.com said...

Terharu baca ni. Lepas ni akan lebih menghargai ibu/adik-beradik perempuan/bakal isteri...

-> ❤ TechKini.com

tenku butang said...

hai.. salam kenal

follower ke : 1047

done follow sini.. jom follow blog teman.. heee.. http://tengkubutang.blogspot.com/

klu minat kucen leh follow blog ni jugak.. =)
http://kucenkucenbelog.blogspot.com/

cikpuanhady said...

waaa..sokong entri ni 100%..hehe..tp siriyes, mmg betul pon..kan kan?

Story of me

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...