Friday, July 30, 2010

Kisah Aku dan Toyol itu

gambo dari goggle yer..


Alkisahnya...
Malam tu aku balik dari kerja lewat sikit dlm pukul 11 mlm dan sampai
umah dlm kul 11.30 mlm.. sampai2 je kat umah salin baju dan rehat kejap..tengok tv.aku kunci pintu dan pakai tuala je ..


maklumlah nak mandi.lagi pun sape nampak aku pakai tuala..member serumah semua dah tido..aku lepak2 lepas tu aku terlelap kejap ..sedar2 aku tengok tv bunyi cam sarang tebuan je..aku terus tutup tv dan pergi dapur ..minum air .(dahaga)..aku dgr pintu depan ade bunyi mcm di buka ..aku cek ..takde ape2..aku terus ke dapor balik ..basuh cawan dan terus ke bilik air..

aku dgr ade
bunyi budak kecil ..aku tak puas hati lagi terus cek kat
bilik aku ..takde ape2 ...hmmm hairan


aku rasa bulu tengkok aku dah naik tegak dah ..ai sudah ..ape benda ni ..kata org ade hantu le ni ..aku dah seram semacam ni .sayup2 kat luar bunyi anjing menyalak bukit..peh lain mcm je mlm ni .nak kejut kawan takut mereka marah balik aku kacau je tgh tido .. mata aku dah melilau je..aku beranikan diri dan aku cepat masuk bilik air.. cebommm...cebommmm...cebommm.. aku mandi...cam biasa... dah mandi ..aku ingat takde ape.. aku buka je bilik air ..tersenggol je budak kecil ..aku pasti ini lah toyol.. tanpa seurat benang je badan dia.. aku tergamam dan nak jerit tak keluar suara....aku cari benda nak halau dia..
aku sempat capai sabun je kat situ... aku baling kat dia ..supaya dia pergi dari situ ..
kena kat
tepat kat mata dia

aku puas...dia tak melawan dan dia bole bercakap pulak tu.... nak tahu ape toyol tu cakap..... "TAK PEDIHKAN ........MATA"...

P/s : Aku pon dh terkene..kuang3..

2 comments:

Mama Qistina said...

len kali baling ngan lesung batu ......

Adyshariz said...

pandai pon..he..he..