Wednesday, October 20, 2010

Bila CUACA panas...


Salam

Kalau korang perasan, cuaca sejak kebelakangan ni mmg panas, kesian pulak bila dengar pengasuh hariz mengeluh cuaca panas, nak tidur malam pon tak selesa, Aku pon ada rasa gak sebab bila time nak mandi air tangki tu langsung tak sejuk, panas jer.. masa nilah rumah sapa - sapa yg ada ekon tu, nyaman la waktu malam, bila teringatkan mak aku, kesian pulak org tua tu, mesti kipas 24 jam sehari..

berbalik pada cerita PANAS ni, aku sebenarnya dh tensen tgk rambut budak ni, kejap - kejap tegaruk - garuk, pastu berpeluh memanjang walaupun baru lepas mandi, budak ni kalau panas mmg dia suka mengaru, pastu badan dia akan naik ruam panas.. yelah ! budak dh biase kene ekon, bila dok umah pengasuh, mmg naik aja ruam tu..

nilah rupa budak tenit sebelum aktiviti membotakkan kepala dia..

hariz, sofea n syamir (anak buah kesayangan ni)

Pujuk dulu, main kat playground

Aku memang nak BOTAK kan dia cam syamir ni hah!

.
.
.
DAN

Akhirnya sampailah masa aktiviti nak membotakkan dia
fuhhh.. berpeluh giler di buatnya
mesti org sebelah ingat aku tengah dera dia..




Bila dah settle, kene lah pujuk balik kan
hah ! nilah hasilnya

hah.. merempit ko.. turun..turun..

Bagilah dia layan UPIN IPIN jap

macam pandai jer nak klik apa...


end of the story... tak sangka cepat dh besar anak aku ni, dulu masa kecik - kecik... comei la sangat bila tengok dia, syahdu je rasa hati ni, sekarang bila dh pandai berjalan, berlari, memanjat, bercakap 2 ke 3 butir..haha..memang kawan gaduh ngan aku la .. macam - macam feel budak ni..

tapi sampai sekarang aku mmg tak bagi makan aiskrim kat dia, sebab apa?? entah aku pon tak tau, tunggu ko besor skit la hariz, selagi boleh di kawal..aku try la...

abis dahh

6 comments:

mamaaerish@eb said...

usah kata bdk2. kiter pn sama... hu3

BIONIC WOMEN said...

hariz dah botak....
memang panas kan lately nih...
anak saya tuh memang xleh panas cepat jer beruam badan dia

Zaidah said...

memang kepanasan sekarang nie...kekadang tu nampak macam mendung tapi bahangnyer memang panas...rahmat Allah

Em's Family said...

wah bagus nyer tak kasik lagi makan aiskrim, terror tu, anak I mase ni dah selamat dah segala mala semua .. nak nak tinggal ngan atok dia, lagi lah selamat

Adyshariz said...

mamaaerish..btui3 peluh ketiak d buatnya

bonic woman.. botak dh, senang skit tgk

zai..musim panas, baju pon cpt kering

em..ada gk try makan aiskrim depan dia, dia buat dek jer..hehe

nadzirah aqilah said...

comel gak hariz bila dah botak... hehehe...