Wednesday, May 04, 2011

Aku beli 2 ekor ikan patin kat temerloh Rm16 jer...

Assalmmualaikum

setelah sekian lama jadik menantu org TEMERLOH, dan asyik belasah masak gulai ikan patin versi mak mertua yg sgt pandai masak gulai ikan patin, haha..memang dasar makan jer tau semalam lepas encik ady tetap teringin nk makan ikan patin ni, mcm biasa kami akan beli 2 ekor ikan patin tuk di bawa balik ke KL..kebiasaannya my mom yg akan jadik tukang masak..haha..sila jgn komen yer..tapi di sebabkan my mom sedikit tidak sihat..huhu..kesian makk

akhirnya, menantu org temerloh ni, berperang dgn senduk dan periuk utk masak gulai ikan patin yg marvelos..ciss angkut bakul sendirik la.. seyes aku masak sendiri, sambil di bantu oleh pembantu dapur merangkap adik aku yg bongsuuu..hehe..macih amy mastura..

jom la layan picture ce..citer " aku dan ikan patin" hahahaaa..gelak manja jap...uuwekkk


singgah membeli 2 ekor ikan patin sangkar
RM16.50 diskaun 50 sen..hehe
macih makcik

ni makcik yg sedang menyiang ikan patin aku
huhu..malas aku nk menyiang balik karang

ikan patin sangkar dari sungai semantan
kalau nk tau mmg berbeza ok..sungai semantan  dan sungai pahang
sungai semantan murah skit
sungai pahang mahal banyak
tapi sg pahang punya ikan mmg terbaikk laaa


ni gulai ikan patin versi masakan aku
soonnang jer rupannya nk masak

" Bila aku tanya sedap ke masakan aku ni???"
jawapan !!!
encik Ady - sedaaappp, lain kali boleh masak lagik
adik aku - sopp.soppp..sambil menghisap kepala ikan patin (itulah respon dia sambil mengangkat kening)
hariz - dappp..dappp..
mak aku - sedap along masak..huhu, tiap kali aku masak semua sedapp..heheee..macih mak

dan bila aku makannn??????
huhuhuhuhuhuhu..........sedap beb...sedaaapppppp..seyesss sedap...abis aku yg masak mestilah sedap..hehe..baik percaya aku yg masak kang aku pang pelan-pelan..hehe


kalau nak tau, patin muncung, patin buah dan patin juara tinggal kat sungai pahang, dan ia membiak secara semulajadi..bukan mengunakan sangkar, sebab tu di panggil patin liar..harga..mmg mahal,boleh mencecah RM 100 utk seekor ikan ..sebab tu mahal bai..bukan senang nk tangkap patin,sebab tu org temerloh yg tangkap patin liar tak makan sendiri, tapi diorang lebih rela jual..harga mmg masyuk..

tak percaya???
sila tangkap sendiri ikan patin liar, baru ko tau camner azab nyer nk makan sedap - sedap lepas tuuu..huhu,orang cakap ikan patin temerloh mahal cekik darah..aku pon tak penah makan kat kedai, semuanya mak mertua yg masak..heheheeee

p/s : rasa mcm nk balik selalu la temerloh lepas ni, aper ce...?? nk rasa patin roger-roger la aku



7 comments:

Achahani said...

Aku duduk Karak dl, dkt dgn Lentang. Sg Semantan tu selalulah aku pergi. Dan, sungguh mmg benar mahal patin ni sbb ssh nk dpt!

Dan, sungguh aku blh bygkan Hariz dgn muka nya"dap dap!"

Kahkahahakh.

Ko ni, anak kecik pun jd mangsa!

Sidratul Muntaha said...

laki aku pun org temerloh la..
dekat durian tawo
mmg betul2 sg pahang tu la..
ko beli ikan dekat2 nak ke bando ni kan?!
rm16 2 ekor?
murah weih
klu kat sg pahang tu,sekilor 16 hinggit.
mmg cantik isi dia
tpi aku laki binin tak mkn ikan ni..
takleh masuk sebab aku pernh tertengok lendir dia
ahaha
tpi tak thulah 2 3 thun lagi..
mahunya aku sebat jer..
huuh

eima said...

aku tak lalu mkn ikan patin...sbb lendir lemak tu...huhuh

Gadis Kampung said...

teringinnnyer GK nak makan ikan patin...tak penah lagi makan ikan patin nie...sedap macam ne ye?? teringinnyer...

cikpuanhady said...

tu la, kat pahang mmg glamer ngan ikan patin, tapi aku tak reti masak..cuba perturunkan ilmu sikit..hehe..

Blogshop kami :Nak menang souvenir dari Swiss? Meh join MBS GA

Belog kami :Notre Belle Histoire

Anonymous said...

lendir patin lemak tu la paling berkhasiat...biasanya lemak ikan sungguh berkhasiat ...kalau org putih buat lemak ikan sebagai ubat..ikan kod rasenyer

Anonymous said...

Kalu nak beli ikan kerai kat mana patut aku g kat Temerloh tu ekkk...