Thursday, July 19, 2012

Cameron Highland sebelum menyambut Ramadhan


Assalammualaikum

Isnin lepas kami sekeluarga mencuri masa ke cameron highland, pahang. keputusan yg diambil secara last minute sb malas nak pg keje..hehehe, ni kalau bos baca mmg saje cr penyakit..lalalala

Seyes dh lama plan nk pegi sini, sampaikan dah beberapa kali aku dok booking bilik hotel tapi mesti cancell last minit..akhirnya, rezeki kami sekeluarga, smpai gak ke atas tu..

Kami naik atas ikut Tapah, jalan mmg tak berapa cantek skit, smpai member cakap nape ikut situ, sb ikut simpang pulai lebih elok jalannya... hehehe, dah namanya pon redah..jadik, just follow GPS yg ader jelah..

Dugaan nk ke atas cameron pon macam2... kejap aku nak terberak sebab sakit perut.. pastu hariz pulak lembik semacam mengadu sakit perut.. last2 dia muntah kat baju dan skirt aku...adeh, mmg dh bajet nk turun, tapi aku gagahkan hati gak nk naik atas tu.. mana boley beb, lagi beberapa km nk sampai kan..

sampai atas, encik suami belikan t-shirt utk aku..hehehheee... dh smpai atas, hilang smua perasaan dan bau muntah anak aku...

Misi penjelajahan pon bermulaaa...



okay, first kami singgah ke ladang strawberi
lama dh mengidam nk nengok pokoknya





lepas petik dan borong strawberi..
pehhh...lega rasanya
2 peket penuh dia cas only rm15
punyaaalahhh...murah 




lepas tu, singgah makan KFC jap
dah tu jer makanan yg segera aku jumpa
nak masuk restoren, takut lama pulak karang menunggu


owwhh..beli teh straberi beberapa kotak utk buah tangga skit


sambil tu posing skit


singgah pulak pasar utk cari pokok cili dan pokok bungga
aduhai..!!
murah
murah..

pokok cili ni, di jual 2 pokok rm10 jee




Pokok kaktus ni 4 ketul rm10
itupon lepas aku dok tawar ngan auntie tu lah kan


End of the day, pukul 5 kami gerak turun, mmg puas hati rasanya, ingatkan kene tidur situ baru boleh mengecapi keindahan cameron highland, rupanya balik hari pon ok...

Alhamdulillah..selamat semuanya...



1 comment:

ReeneeRaaid said...

Bestnyeee!
dah berkurun lamanye i xpergi cameron. huhu!

reeneeraaid.blogspot.com