Tuesday, July 20, 2010

Bila Cendawan tiram yg aku Bela dah Ada hasil...

Salam...

Nak cerita skit, member aku ade buat bisness cendawan, jadi aku pon bodek la nak 2 balang cendawan ni, sebab aku ni kategori suka jugaklah makan cendawan tiram, asyik beli jer kan, so, bila dah ade peluang nak menternak cendawan ni dalam rumah aku pon berbesar hati untuk membelanya..

Setelah sekian lama dibelai dan di manja (poyo btui)... akhirnya khamis mlm jumaat cendawan pon tumbuh.. (x perasan pon)...

Ni lah Hasil 2 balang Cendawan tu..



Teruja betui tengok cendawan ni banyak..

Macam ni rupanya cendawan ni tumbuh..

best tengok pertumbuhan cendawan ni..

bila dah banyak..ape lagi kene masak la kan..

bahan - bahan nak masak..

hasil masakan cendawan... goreng pon sodap..

Hasil yang sangat - sangat lumayan...
Ader sape2 yg nak bisness cendawan tiram?...
Rasa macam teruja pulak nak bela cendawan ni banyak2...
LAYAN yelah...

14 comments:

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

dapnye
nak2 lagi ditanam sendiri
rajin nye diaa....:-)

Rini Jy said...

mmg berbaloi tnm sendiri.
rasa nak tanam balik la cendawan ni.

Mama Hanim said...

wah bagus tu..mesti sedap kan..rajin2..

Zaidah said...

bagus....klu tak jualpun untuk makan sendiri...buat sup cendawan...n cendawan goreng sedappp.....

Damia Aleesya & Damia Ayunie said...

ayu memang suka makan cendawan...nak2 cendawan goreng...satu botol tu berapa dia jual....tanam kat rumah pun best gak ni..

Adyshariz said...

rose : x rajin jugak sebenarnya, tp senang je rasanya nk bela..

rini : oo..rasa penah baca n3 rini pasal cendawan..jom bela cendawan..

mama hanim : sebab senang la , aisah rajin..

Adyshariz said...

zaidah : btui tu..baru 2 balang..hasil pon boleh tahan..kalai jual uhh..mau kaya di buatnya

ayu : sebotol tu dlm rm1.20 pengeluaran boleh dlm 5 atau 6 kali..kan berbaloi namanya.. aisha beli ni dr member kat sini jer..area gombak..cuba try search tenet kot2 area johor ada jual

Iela Fazielah said...

wah.. cayalah!! ila mmg suke banget mkn cendawan.. murah tu sebotol 1.20.. 5@6 kali tumbuhnyer.. nak order gak la... stakat kat gombak.. ila boleh dtg amik.. bg la no. fon...hehehe emel me ye.. ilahfazilah@gmail.com

[-suziey-] said...

waaa bagus buat bisnes ni..cantik je ekmbang..dh la mmg penggemar cendawan.. klu goreng tepung..perghh maveles:p

Mama JnJ said...

salam timakasih follow
saya minat cendawan tiram..tapi bangsal kat kampung belum masuk bongkah lagi.. :-)

entri tebaru omayra sanchez

♥Leily|Ummi Alya Husna♥ said...

salam..
cendawan tiram bela senirik ekk?
de wat bisnes ke?
hihihi, sebenarnya sy kat jabatan pn terlibat jugak sikit² ngan pojek cendawan ni tuk peserta..
cop, benih wat senirik ke camane?
kite kt jbtn pn de jual.. =)

Adyshariz said...

iela..nanti aisha email k..

suziey.. mmg nk wat bisness, tp tunggu sat..skrg ni keje byk, nanti takot komitmen x de..

mamajnj..ooo..dh start bisness ye..good..hope suksess k

Adyshariz said...

leily.. ada wat ye..baguih la.. kalau pasal benih mmg aisha x buat sb amik kat member jer..ada sorang mamat tu yg buat, budak gombak..usahawan cendawan..

BIONIC WOMEN said...

aisha...kita berminat ler nak bela cendawan ni kat rumah...huhu..camner nak beli ek..