Tuesday, August 03, 2010

7C LELAKI & 8G WANITA


7C kenapa lelaki benci wanita
Datuk Dr Fadzilah Kamsah telah merumuskan 7 'C' yang boleh menyebabkan lelaki hilang minat atau benci kepada seseorang wanita.
1. Comot-Terdapat wanita yang cantik tetapi comot. Comot yang dimaksudkan ini boleh melibatkan wajah seseorang wanita itu, penampilannya yang selekeh, kerja yang dilakukannya serta tindak tanduknya


2. Cerewet-Kata ulama hati wanita terletak di mulutnya. Oleh itu wanita perlu mgawal pcakapnya.

3. Cemburu-Cemburu perlu dalam sesuatu hubungan. Tetapi wanita yang
terlampau cemburu sehingga pasangannya merasa terkongkong akan membawa padah kepada perhubungan mereka.
Ini memandangkan
lelaki akan merasakan diri mereka tidak dipercayai.
4. Cuai-Kebiasaan lelaki tidak suka jika pasangannya cuai terutama apabila ia melibatkan masa. Misalnya apabila suami menetapkan keluar jam tiga tetapi pada masa yang ditetapkan isteri masih sibuk bersiap, ini akan membuat mereka benci kerana situasi itu.
5. Celupar-Menurut Dr. Fadzilah, wanita yang cantik akan kelihatan hodoh jika mulutnya celupar.
6.
Cabul-Cabul di sini membawa maksud keji dan segi perangai sehingga seseorang wanita itu langsung tidak ada malu. Misalnya bergaul bebas dengan lelaki-lelaki yang bukan muhrimnya tanpa menghirau batas pergaulan itu.


7. Cabar-Lelaki mempunyai ego mereka yang tersendiri. Oleh itu mereka tidak suka dicabar terutama sekali oleh wanita. Wanita perlu tahu batas tindakan mereka agar lelaki tidak rasa tercabar. Misalnya mencabar dengan kata-kata seperti, "saya cabar awak ....."

8G pada lelaki yang dibenci oleh wanita
1.Garang-( garang tak bertempat, suka mencarut, suka cari gaduh, cakap kasar, suka marah2 tak bertempat, silap sikit tak boleh..macam ler dia betul semua, dsb)
2.Ganas-(kaki pukul, ngan pompuan pun nak tunjuk kuat sebab pompuan bukan lawannya)


3.Gementar-(takut sangat, tak yakin diri sendiri, tak percaya kebolehan diri, bergantung pada orang lain,dsb)

4.Gabrah - tak boleh/pandai buat keputusan sendiri, ikut pendapat pompuan aje, dsb)
5.Gentleman tiada-(langsung tak gentle, pentingkan diri sendiri,ambik kesempatan,dsb)


6.Gerumal-(bahasa kedah -bohong atau tipu)


7.Ganggo-(keterlaluan- lembut sangat,pemalu sangat,pendiam sangat,macho sangat, dll)



8.Gatal-(miang keladi ngan pompuan lain selain dengan isterinya

8 comments:

maslinamansor said...

setiap manusia mesti ada salah satu sifat diatas...

saya pun ada... :)

Adyshariz said...

mas..saya pon ade gak..he..he

[-suziey-] said...

1st time dgr word gango..hehehe..

Adyshariz said...

suziey..he..he..nanti cek habaq mai kat dr.fadilah kamshah tu ye..

Iela Fazielah said...

bagus info... meh kita teropong2 diri kita kot ada sifat2 C ni kan

Adyshariz said...

he..he..ade tu hah..yg tu hahh

D'Nur Boutique Online said...

kengkadang cinta bo mengatasi semua tu hehehe...
tapi ade betulnyer... heehehe

SHAZA said...

macam2 cerita....ada betulnya info itu.