Friday, December 10, 2010

Aku sedar dah...betulll

Salam

cuti 4 hari dah abiss.. hujung bulan kang baru ade cuti lagi
apa ya Azam tahun baru korang??
Azam aku macam biasa, nk mengecikkan body skit..ngeh3x
Jadinya aku ade beberapa hari lagi tuk mengambil makanan yg mengandungi
Lemak
Minyak
dan more sugar
ngeh..ngeh..ngeh...
.
.
kat radio pagi tadi ada menceritakan
bahawasanya negara Malaysia adalah negara NO 6 kat asia ni
mempunyai rakyat yang terlebey obesiti
Antara faktor ke arah obesiti yg aku alami skrg

kurang bersukan (malas)
Pengaruh emosi (penat)
Persekitaran (keje byk)
Pola makan berlebihan (ye btui)
genetik (erkkk..mak la ni)

hah! apa lagi, aku pon dh risau dgn BMI body aku skrg
tapi sblm tu, biarlah aku reles skit tension tahun ni..

pegi lepak tasik perdana dulu...
lepak tanpa sebarang aktiviti ..ngeh3x
tahun depan aku start la..

Cuaca best jer..
nyaman
segar
redupp



budak ni pon happy jer...
maunya tak happy, abis satu padang tu dia round



tengahari pegi lunch ikan bakar and asam pedas kat UTM jap
tahap kesedaran dah ada skit ni..



cuti 4 hari rasa sekejap jer, ada gak anasir - anasir yg menghasut aku agar pegi
ke shopping complek, tapi aku tolak dgn penuh keinsafan..ngeh3x
sebab aku tahu tahap kesabaran aku waktu shopping mmg havoc
salah satu penghijrahan aku tahun ni

no more buy anythings that no useful..babehh
and no more eat without counting my calories
kan..kan..
jimat belanja
kewangan kukuh
ekonomi pon stabil

ngeh..ngeh..ngeh...

cik abg lagi sayang...
ye..aku dah sedar
umor dh nak bertambah ni
baru aku sedarrrrr..
korang macam mana.??


s

9 comments:

Sidratul Muntaha said...

minumlah segelas kopi untutk kurus!
ehehehe..
coffee maker kan dah ade!
ahahahha

Mek Rose said...

somi sy pon ngah diet
dah lost 6 kg tau..agaga..azam tahun baru dia tuhhh..takpe..janji kene kontrol napsu..bkn ahmad nispu ya...ngeeee

AishaAminudin said...

ngeh3x..macam2 kopi aku dh bedal..tak jalan2 gak..n kene xcersize gak..


rose..wah..tahniah tuk hubby, mmg kene ctrol napsu ni..bertahan...bertahannn

firahadifa said...

i pon nk mendiet , tapi x jadi2 gik.. huhu

eB ezrin said...

x thn..... ikan bakar tuh.... ;p

jom singgah amek awards... >_<

ijatnuar87 said...

hehehehe...senaman yg btol + makanan yg btol = berat yg btol,heheheh

mummy_ayu said...

bagus la ada kesedaran mcm nie..Ayu..entah la..

r|nA @ ja|j|na said...

rina pon try untukkurangkan makan nasi..tp harini asek lapo aje, camne eh?

Suziey Ahmad said...

waa dh nk azam thun baru ke..hiks..emm bole start pk dh la..ekkeeke:D

p/s: n3 mana yg buat ko sentap? mgkin sama dgn kami kot.hehe..mmg ade n3 yg mengguris slh sorang dr kami.. :(