Tuesday, September 07, 2010

kuih raya, baju raya. TV raya...


Salam..


Rindu nya nak mengetuk keyboard, ..hari ni baru dapat lepas 3 hari mengadap kuih raya dan baju raya sambil tengok TV raya.. hehheh..


mesin basuh dan TV raya
hari tu citer pasal mesin basuh and Tv yg rosak kan.. after 2 day, barang 2 ni pon sampai ..wey! teruja btui.. kira sronok la nak berhari raya kan..

mesin basuh raya aku

TV raya ..hehe..
baju raya
sabtu pagi pi shopping lagi, kali ni belikan si kecik baju raya, maklumlah time ni kan banyak sale..... banyak tempat aku ronda.. asalkan barang berkualiti dan diskaun yg berpatutan..

oo..tak pose ye...

encik suami yg sibuk memilih..

hasilnya..

muka budak tenit yg penat

balang raya
hari tu masa beli balang kuih raya kan, mcm cantik jer dlm katalog tu.. bila dh dapat, rasa mcm x cantik la pulak, pening aku.. pastu otak ni pun ligat cari idea.. pi kedai jap beli bahan - bahan aku nk tepek kat balang tu dan aku pon balut balang tu jadi macam ni..haha.. cantik gak... kalau nk beli yg kat kedai satu set dlm Rm60 - 100 hinggit.. pastu pakai balang plastik jer.., buat sendiri baru brapa hinggit.. jimat dan mengikut citarasa sendiri, balang pun kaca lagi..

balang kuih yg siap di hias

haha...suka..suka..

kuih raya
dah tu... bila dah ada balang kuih, kene lah ada kuih raya jugak kan, so, start hr sabtu malam , aku pun buat 3 jenis kuih, mengikut citarasa aku.. insyaAllah mlm ni akan buat 2 jenis lagi

Almond london

Tat strawbery

tat nenas



okaylah..banyak pulak citer dlm entri ni, maklumlah..aku BZ dgn umah dan office.. ni pon umah belum vacum n banyak barang yg nk di buang, macam - macam lagi yg nak di buat.. layan jelah..


p/s : hadiah saguhati dan hadiah misteri sudah di pos... tapi
3 hadiah utama mungkin akan di pos selepas cuti hari raya.. ampun ya kawan2 ..

4 comments:

Sidratul Muntaha said...

hohoh..
beraya sakan.
aisha..
before blik kg,make sure umah lock sume properly.
blik nnti hati - hati dijalan raya.
selamat hari raya!!

Mama Zharfan said...

cantik blg biskut tu...:)

Zaidah said...

beraya sakan nampaknyer....apa2 pun Selamat Hari Raya Shah...Maaf zahir n Batin

Unknown said...

uishhh...semua pun baru ni...hehehe..raya sakan ni..