Wednesday, August 10, 2011

Kisah Si Anak penjual kuih

Assalammualaikum

Semalam aisha ada menerima kiriman email tentang kisah si anak penjual kuih, bila di baca sampai habis karangan email ni, sebak betul rasa di dada, rasa nak sangat berjumpa dgn adik ni, apatah lagi ingin juga berkenalan dengan ibu beliau, bagi aku bukan semua org dpt mendidik anak sedemikian rupa....

Insaf aku dgn anak kecil ni..erkk,,kalau ada sesiapa mengenali adik ni, sila bagitau aku yer..mana tau suatu hari nanti, boleh aku berkenalan dgn si celik yang berhati mulia ni..





"Hidup biarlah berbakti, walaupon tidak dipuji"

"Setiap yang kita lakukan biarlah jujur kerana kejujuran itu telalu penting dalam sebuah kehidupan. Tanpa kejujuran hidup sentiasa menjadi mainan orang"


7 comments:

eima said...

hebat sahsiah buadak tu kan ...
anak sape la tu ....org teluk intan korg kenai dak budak ni ???

MRS. K said...

senyum tak perlu kata apa-apa

zaidah said...

alhamdulillah...sejuk perut ibu mengandung...

.: iEyLa :. said...

kagum dgn sifat budak tu..
even susah pon..die masih tahu kne usaha tuk dapatkan rezeki..

Achahani said...

tak dpt baca, kabur..


mata ku dahla rabunn...
waaa...

deqlis said...

tersentuh hati baca n3 nie...bagus didikan mak ayah budak tue...sungguh jujur dan berhati mulia...pandang pulak berniaga..taklaa mcm sesetengah org..muka kelatt...

contoh terbaik sebagai peniaga..klu dah besar nanti nie pasti leh jadi uasahawan berjaya..Mudah2an kan?

MrS. F!zA said...

bgusnya budak ni..budak pon thu cri rezeki..ni yg ada msh ckup anggota semua tp mtk sedekah..