Friday, October 15, 2010

Rating NONA jatuh sebab Maya Karin tak best ??

Salam..

tak tau lah betul ker tak , Maya Karin jadi pengacara Nona, ranting rancangan terus menjunam..haha.. yg pastinya setiap yg menjadi pengacara nona memang ada kisah tersendiri, dari zaman nurfarahin, normala shamsudin, nurul.. dan yg berikutnya Maya karin sendiri..

kisah ni aku amik kat izyan.com
layannn jelah

Selepas hampir setahun Maya Karin mengemudikan rancangan Nona, maklum balas yang diterima adalah pelbagai. Sudah menjadi adat resam dunia hiburan, ada yang suka dan ada yang tidak. Rata-rata maklum balas yang diterima kebanyakannya merasakan Maya tidak mampu menarik perhatian minat mereka untuk terus menonton Nona seperti mana musim-musim terdahulu. Sehingga ada desas-desus mengatakan rating Nona tidak lagi sehebat dulu apabila ia hanya sekadar mencatatkan jumlah penonton sekitar 1 hingga 1.2 juta setiap minggu sahaja.

Pelbagai reaksi yang diterima tentang gaya penyampaian Maya yang pada hemat mereka kelihatan kekok dan begitu canggung sekali jika hendak dibandingkan dengan penyampai terdahulu. Memang pada asalnya, kata Penerbit Eksekutif Nona, Hartina Ayu Harun, pemilihan Maya sebagai hos Nona adalah untuk memikat golongan urban di samping pengikut setia program wanita unggul itu.

"Adalah tidak wajar untuk menyalahkan Maya sebagai punca rating Nona tidak sehebat ketika Normala atau Nurfarahin mengendalikannya dulu. Kami di TV3 harus akui persaingan kini semakin sengit dan penonton pun mempunyai seleksi untuk memilih rancangan kegemaran mereka. -Utusan


P/s : yg pastinya aku dah tak layan rancangan Nona..haha..


5 comments:

Iela Fazielah said...

ishy... isan maya karin.. tp ila suka tgk nona... bab kawin2.. bab fesyen... mmg best!

AnneRaini said...

mmg maya tak sesuai dgn nona..kurang seri

maslinamansor said...

lama tak tengok nona

Kie-yu said...

dia macam pelat sket kan
tp cantik!

Cik Andam Hazlina said...

waa lama jgk ku tinggalkan nona.. tah la sejak beberapa tahun ni kurang menyerlah la... kenapa eh..