Tuesday, April 19, 2011

Macam mana nk hilangkan Marker Pen pada cadar?


Assalammualaikum

hari ahad lepas aku tidor petang jap, maklumlah penat skit kat umah mak, macam - macam bende yg nk dibuat memandangkan adik-adik aku nk berkahwin pada tahun ni, dalam tengah nk mereleks kan badan dan body tu, aku buatkan si hariz susu, dan aku menjangkakan yg dia akan tidor di sebelah aku..huhu

dalam pejam celik dan pejam celik, melihatkan telatah si hariz ni..tiba-tiba bila aku terjaga dari mimpi....Ya!Allah..dia buat projek seni kat atas cadar dan lantai..huhu..dah lah kepala otak aku dok mamai..dia boleh pulak buat lukisan kat atas cadar..hangin betul aku dibuatnya..tah mana pulak di ambiknya marker pen tuuu

hasil seni 100% hariz punya


siap ada dot..dot..dot..lagi


sampai la kat bawah
tu kaki dia lah tu..sengih - sengih kat aku

adeh..marah gak la aku kat budak kecik ni, tapi lagi di marah lagi di sengihnye kat aku..last-last aku soh dia keluar bilik dan aku pon tutup pintu..aku soh dia turun bawah, carik ayah..pastu cakap yg dia dah conteng cadar ibu.. kalau korang nk tau..hariz mmg faham dan sudah boleh bercakap..takat nak karang ayat tu, mmg dah pandai dah..

korang tau apa di buatnya, di ketuknya pintu bilik banyak kali dgn botol susu dia tu...
sambil jerit...
"ebuuuu...ebuuuu...ka..intuuu.."
"ebuuu..ebuuuu...ebuuuu"

aku buat dek jer la

last-last

dia menyanyi lagu ni utk aku
"ebuu..ebuuu..engtaulah..latu ...hatituuuu"
"bila..kubeluka..entau..iburkan .....celalluuuu"
"ebuuu...ebuuuu"

huh...cancel aku nk marah..tergelak jap aku dgn telatah budak ni, pandai pulak amik ati aku..huhu..anak oh anak, ko bikin ibu kejap panas..kejap sejukk...

P/s : ujung bulan ni genap 2 tahun umo si kecik ni..aku tak boleh bayangkan kalau dia dah umur 4 tahun kelak..parah lah aku nk menjawap soalan dia nanti...huhu

10 comments:

Siti Arinah said...

cuba letak minyak masak kat tempat kene maker tu....
pastu basuh ngan sabun mandi...

sy pnah cuba mase kene dakwat kat baju aritu....berkesan

Achahani said...

Lucu lah ank ko ni. Sama mcm ank aku gemar kan lagu Ibu tuh!

:)

Hanya anak yg buat kita tersenyum.

Nana said...

hahahha lawak la..
siap nyanyi2 hehee

kuntumz said...

bdk kecik mcm depa tu apa lah yg depa tau..mcm anak kiter, bagi pen conteng kaki ngan tgn, bagi pensel conteng dinding...marker tak penah bagi lagi...hahhaahha...klo bagi mau jgk jadi kes mcm awk kot..

cik Jue Aka Ibu Farisyah said...

pandai betul dia ambil hati mama dia tak jadi nak marah...

Fieza79 said...

habis la cadar...huhu

zaidah said...

bab dia nyanyi tu yang tak bleh nak tahan tu.....cair segala kemarahan eebuuu

ardinihumaira said...

hehe nakal ye si kecik tu

puan nina said...

pandainye mujuk mak die =)

cikpuanhady said...

so cute hariz nyanyi lagu tu..alahai, mesti cair kan..

Blogshop kami :Nak cari handbag LV, Longchamp, souvenir? Meh klik sini

Jom skodeng :Belog Kami : Notre Belle Histoire