Monday, March 19, 2012

Kuala Kerai dan makanan sedapp


Assalammualaikum

Alhamdulillah, setelah 4 hari berkampung di kuala kerai, perjalanan pergi dan balik mmg sempoi dan mencabar, sb kami guna google map sepanjang perjalanan.. habis hutan dan umah orang kami lalu..hahaha, seyes diam jap memasing..

Lunch kami di kuala kerai utk hari pertama adalah


Nasi Sup

Laksam

Masa memula nk order nasi sup ni, memasing mcm... "ala... sup je ker".. tapi, bila dah pekena sup makcik ni, harus order semangkuk lagi la..hahahaha, sedap, terangkat dan puas hati makan sup dan nasik ni, cuma masa makan laksam jer , out skit, sebab laksam tu manis doh..adeh, potong laa

tgahari, kami di sambut oleh mak mertua my sis, dia siap belikan kami kuih lagikk.. aku memula tgok mcm tak sedap jer kuih tu...rupa biasa, macam cekodok goreng jer aku tengok, tapi bila makan. aiseymennn.. repeat 5 ke 6 kali... I LOVE KUIH BEKO..


Rasa dulu baru komen... isi kelapa muda yg sangat sedap dan enak..

Memang sedap makanan org pantai timur ni, dari keropok smpai ke nasik..aku yg tak makan itik, akhirnya mengalah dengan gulai itik, sedap payah nak explain la..

Next entri aku upload citer pasal kenduri di kuala kerai dan shopping di rantau panjang... mmg lain kenduri kat sini, emm.. tapi still gulai itik diorang yg terbaik penah aku makan... hehehe

p/s : pemenang contest blum tau lagik..insyaAllah di masa yg terdekat..


No comments: