Sunday, March 27, 2011

Video yg buat aku fikir sejenak...

Assalammualaikum

lepas pi jalan2 kat belog korang semua, jumpalah satu video yg membuat aku terfikir... kat malaysia ni, ader ke yg macam ni?..

aku rasa, selagi kita tak jumpa masjid atau surau, memang takdenya org malaysia nk buat macam ni, kekadang aku terfikir juga, solat ni berat ker? solat ni beban ker? solat ni menyusahkan ker? utk org malaysia yg dah di ajar dgn kesenangan.. yg perempuan kene ada telekung baru boleh solat, yg lelaki kenapa pula?? ada reson ker nk utk tolak bersolat mcm video ni?? sedangkan pakaian kita kalau cukup syarat menutup auratnya, tak payah pakai telekung pon takpe..kann..kannn..

harap sangat suatu hari nanti, malaysia akan menjadi seperti di dlm video ni, takkan nk tunggu pak menteri buat dulu kot?.. 

utk tengok Video

kredit untuk belog http://ibnushukran.blogspot.com

4 comments:

Wan Hafisah Collection's said...

sha,

aku pnh fikir mcm ko fikir sbb sll aku tgk sesetengh mazhab tak perlu pki telekung asalkan menutup aurat ms smyg.

btw ko igt laksa mcm baju ke nak pos2??

kalau nak mkn, meh a aku buatkan!

dtg dulu shah alm!!


hahahhaha

Adyshariz said...

solat ni senang jer, ko tutup aurat..amik air smbhyang..cari kiblat. senang kan..

sila bagi alamat,nanti aku dtg shah alam,carik umah ko..hehe

buat byk2 skit, aku hantu laksam wey

kakyong said...

itu lah.. yg berat bila setan dah bermaharaja di hati...

walhal bukan lah berat sgt..

klik HB 1

jom baca : Hati kaum Hawa

kak ina kl (2) said...

kamu kerja apalah gamaknya ek..

pernah gak masuk ke tesco rawang tapi tak pernah try lagi makan kat situ