Monday, April 04, 2011

Ya Allah! sedih betul bila dengar budak umur 7 tahun Mati di belasah oleh cikgu

Assalammualaikum

malam tadi baru sempat tgk berita kat Tv, itu pun berita nightline 12 tgh mlm..sebabnya payah betul sejak kebelakangan ni nk tengok Tv bila si kecik dah ada rancangan kesukaannya..aiseymen..mmg geram gak kekadang tu..tapi apa nk buat..selagi boleh mengalah..aku bersabarlah dulu..dah remote tv dia ctrol..sabar jelah

masa tgk berita nightline mlm tadi, ade kes budak kene pukul dgn cikgu sampai koma dan telah pon meninggal dunia..ya! Allah..paling menyedihkan, budak tu baru je umor 7 tahun, apalah sgt budak umor 7 tahun nk berpikir, nk baca al-fatihah pon mungkin ada yg tak lancar lagi..kejam sungguh si pelaku yg menzalimi budak tu, nak pukul ada caranya..ni sampai meninggal dunia, bagi aku mmg zalim lah kan..

Harap sgt pihak berkuasa siasat perkara ini sedalamnya, kalau institusi perguruan memiliki guru sedemikian, mmg tak mustahil lah akan dtg, ramai la para cikgu yg akan dpt saman ataupon masuk lokap, sebab tak dpt kawal emosi sewaktu mengajar pelajar...

 
PARAH... keadaan Saiful Syazani yang parah akibat dipukul gurunya, Khamis lalu.
PARAH... keadaan Saiful Syazani yang parah akibat dipukul gurunya, Khamis lalu.


kesian sungguh nasib anak ni, menitik air mata aku bila tgok berita mlm tadi, kenapalah manusia skrg ni ramai sgt yg kejam, mana peginya sifat kemanusiaan..ingat nyawa boleh di tukar gantikan ker?..dah terlambat tuk guru terbabit menyesal, nasi dah menjadi bubur.. harap bertaubat dgn jadikan pengajaran dgn apa yg terjadi..

Al-fatihah utk adikSaiful, moga rohnya dicucuri rahmat
Janji Allah itu pasti
yg bersalah pasti akan dihukum, andai terlepas hukuman didunia..
di Akhirat tidak sekali- kali...

P/s : banyak keje menanti hari isnin ni...kenelah iklas kerja kalau nk duit berkat...insyaAllah



17 comments:

.: iEyLa :. said...

Innalillah...
sedih bace kes2 camni..

Wansteddy Tales said...

Budak ni kena tuduh mencuri kat asrama kan. sbb xnk ngaku tu cikgu tu belasah. Tah2 budak tu kena aniaya dek kawan je. selalu kan kat asrama macam tu. budak2 nakal buat dajal kat kawan2 bukan perkara baru. seldik la dulu kan. Kalau iya pun mencuri, takde ke hukuman lain yang lebih masuk akal. Dah la kena ikat, belasah smpai pendarahan dalaman lagi! kejam betul. semoga roh anak ini dicucuri rahmat. sian dia. dah la anak yatim. bapa tinggalkan demi kerja. kena belasah pula.

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

SALAM...SEMOGA ROHNYA DICUCURI....

Nobita Sensei said...

sangat bengang dengan yang cikgu macam ni.

AkmaFaizal said...

Al-Fatihah untuk arwah..kotnye pun nakal sgt budak tu, takkan sampai kena blasah teruk2. agak2lah juga...tu kan anak orang.

Imaan09 said...

dr malam td perasaan duk terganggu dgr berita ni sis.. sedih btul..ksian kan..dah laa anak tunggal.. klu jd kt anak kita, kita pun mesti sgt sedih.. apa laa perasaan mak pak arwah

mummy_ayu said...

al fatihah untuk arwah...semoga rohnya dicucuri rahmat..
tu la..ayu pun ada dgr news pasal nie..memang kejam..harap cikgu dijatuhkan hukuman yang setimpal...

yantz-yeem said...

x tgk berita pun..pg tadi baru dgr member citer...mmm sedihnya kenapa lah seorg pendidik sanggup wat gitu...al-fatihah utk adik saiful...

Memo_Hazel said...

hmm. memo ada tengok kes nie dalam berita. sedeh. kenapa la tega sangat. wlpun pelajar tuh buat salah, tapi cara guru tuh dah lebeh sangat, sampai bunuh anak orang. :(

maszmadi said...

sian kan adik tu.. masz pon tau dari nightline malam tadi...

al-fatihah buat adik saiful

Lin Azlina said...

terok kan skang...risau...cikgu makin ganas...

Just Call Me Bitt said...

Al-fatihah...kesiannya

ANA FARHA said...

tergamak cikgu tu wat dia camtu..
al-fatihah untuk adik saiful..

Mama Zharfan said...

sgt2 kesian kan..:(

JOM vote MZ kalau sudi!

Yatie said...

betul tuh kalau terlepas balasan kat dunia, balasan kat akhirat sedia menanti. kejam sungguh

cikpuanhady said...

tak dpt nak imagine perasaan parent arwah..huhuhu..

kita yang baca ni dah sedih, tergamam dan sayu, apatah lagi ibu si mangsa..huhu..semoga keluarga mereka tabah menghadapi dugaan ini..

Jom skodeng :Nak cari handbag LV, Longchamp, souvenir? Meh klik sini

Jom skodeng :Belog Kami : Notre Belle Histoire

mior said...

duk di asrama bkn saje stakat tension ngan ragam2 senior mmbuli, tp warden/guru juga kadang2 wt perangai juga kerna warden/guru smase sy duk d asrama dlu juga sbegitu..dok lepas tension kt student..

Al-Fatihah bt Arwah…

mntak2 hukuman berat diberi kpd guru yg berperangai sprti binatang tu..