Saturday, December 18, 2010

PCB tu ape makcik??


Salam

Takdenya aku nak emosi lebey2 hari ni..aku tau tu keje aku, takyah nk mennyibuk ok
takyah la buat perangai buruk tu, aku penat - penat buat keje ko pulak nk dapat nama..
aku tak heran doh..ngeeheee..emosi..oh!emosi

aku kerja dgn ikhlas, insyaAllah berkat rezeki aku.. susah sangat ke nak paham, jgn la buat perangai macam lanun, org lain buat kerja, dia pulak nk dapat nama..cit pirahhh

ngeehhhee..aku tak emosi pon, tapi klakor la pulak..aku siap email kat boss lagi, ape aku buat hari ni, biar boss tau.. aku yg buat smua keje..ngeeheee..bertindak dgn bijak dan cepat

tadi cik ayu yg ayuuu selalu tanya makcik PCB tu ape?
ngehheeee..btui dik,CB tu circuit breaker dik, nah amik seposen,main jauh - jauh..ngehehe, kalau korang nak tau PCB tu adalah Printer Circuit Board, ala yg macam dlm peti TV ke or DVD yg isi dlm dia tu, ade board besar tu, penuh ngan componen electronik..hah tu ler salah satu keje makcik, merepair bende ni...

kot ade sapa -sapa TV ke DVD rosak, meh le antor umak makcik, nanti makcik repair free jer, tapi makcik tak pos balik la..ngeeheee

banyak lagi keje makcik yg korang tak akan sangka makcik buat, ngehhee..tapi makcik bukan superwoman..apetah lagi spiderwoman..ngeengehheee

Ni la gambo PCB yg makcik repair tadi
start masuk keje dh kene repair ni

ni pulak drawing dia..hah! sapa nk belajor baca bende ni, boleh..boleh, makcik boleh aja..tapi ade pengerasnya..makcik nk mcD sebulan..ngeheee..mau gemok mcm tong dram makcik di buatnya..

aiseymen...terbalik la pulak..boleh la yer

erk makcik nk tanya ??
kot - kot adolah sesape tau ape tu Capacitor ke resistor ker?
nanti makcik bagi seposen buat beli gula - gula... nka tak? ngeheee

P/s * nanti makcik update lagi..


9 comments:

Sidratul Muntaha said...

haha
alahhhhhhhhh!
printer rupenya!
ahahahhaa!
naper jdi PCB plak?
aku dah ingat pantai cinta berahi!
ahahahhaha
wei, capacitor,resistor,led,ape lagi bus bar,transsitor,diod,atode,anode..
aku kenal la..
ahahahha
uish,ko keje gini?!
ahahhaa
klu aku ta berani arr.
tkut meletup!
aku pernh ade history letupkan keta dan enjin kapal terbang masa belajo dulu!(kapal kecik arr!bukan boeing ye)
ahha
takleh amik avionic!
kena amik airframe dgn engine jer.
aahhahaha

ijatnuar87 said...

hehehe..ingtkn pantai cahaya bulan,hehehe

Iela Fazielah said...

uiyoo.. cayalah.. pengomen/mcm mekanik pulak ye.... ila mmgxpaham bab2 kapasitor or alat2 seangkatan dgnnyer.. tp LED ila tau..hehe

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

alamak benda2 kecik2 ne jarang tgok.. selirat je banyak ne... tak reti nengok

athirahassin said...

amboi makcik.... HAHHAAHHAHAHA.... sengsara tgk cct tu... hahahahaha.... keje elok2 yea... =)

Ayu Zarina said...

hahaha..mati2 ingatkan PCB tu "pantai cinta berahi"..sebab kat kelate femes ngan PCB tu...ekeke

Sukma SuKkma said...

fuh..ilmu baru nih.. :D

Mag said...

penggodam motherboard ka?? nice gila... cool..
anyway.. blog anda memang menarik.. tertarik untuk follow anda..


aku budak nakal gila

tigrismalaya said...

owh..rumitnye PCB tu kelihatan..

sama ler org laen..ingat pantai cahaya bulan @ pantai cinta berahi..