Friday, February 18, 2011

Ada yg bertanya.. buat blog boleh dpt duit ker?

Assalammualaikum

semalam dalam dok sibuk2 buat keje..ade la sorang budak baru masuk keje tanya aku, "akak...akak ada blog ye"..dengan muka ala-ala karisma kapor buat-buat terkejut..hehe, aku cakap la ade.."blog kecik jer", "kenapa tanya?.."..konon-konon dlm hati berbungga la skit, sebab kat opis ni tak ramai blogger..cuma adelah 2, 3 kerat kan.. yg lain pengikut tegar FB adelah..

dia cakap, kawan dia buat blog, pastu dapt duit sebab buat iklan dan masuk contest .. pastu kawan dia ckp boleh menang hadiah macam-macam, lagik skali, aku pon buat-buat muka  terkejut..tapi kali ni control penapasan, sebab macam banyak jer nk story kat budak ni.. yelah, blog kecik aku ni pon ader gak dpt duit dari nuff dan contest kan..hadiah pon adelah jugak..walaupun tak sehebat cute mum or MZ or Nana..tapi adelah skit..alih-alih...jeng..jeng..jeng..

boss kat belakang aku laa..dengan gigih aku amik pen, pastu tulis kat kertas formula nak kira power dan current yg konon-konon budak tu tanya..lalalaaa..abis kantoi..baru nk bukak drama swasta citer " aku dgn blog" ngeheeee 

takpe lah dik..nanti free kita sambung lagik k.. banyak nk citer ngan ko ni..tapi bila la masa free tu yee..last-last aku cakap ngan adik  tu "dah..dah..pi kacau org lain pulak,akak bz ni dik, program x siap2 lagik..sambil jeling-jeling boss kat belakang ..

adehhh..kantoi la pulak..ampun bossss

P/s : masa nk mengodek blog hanya waktu malam jer....
siang aku just bukak guna H/phone..tapi tak boleh komen yee..


4 comments:

Mama Zharfan said...

ada nama me kat entry ni heheh
me singgah click HB
:)
buat duit ribu raban hanya yg otai2 blogger ajer
blogger picisan ni, dpt puluh2 RM or ratus2 RM dh happy excited bagai nak rak hehhe

Fieza79 said...

sekali kantoi daa...yela rasa teruja je nk explain bila org tnya psl blog kan...smpai boss kat belakang pun tk pasan...hehee

Anonymous said...

aik
ada plak nama eden sini hehee
mmg buleh wat duit kan?
tgk la bape ramai contoh yg ada
mana yg kencang ngan hb
mana yg mencang ngan nuff
mana yg kencang ngan contest ehehhe

shila ariff said...

ye le...selalu gak baca blog org dapat income thru nuff...rezeki kan??.so jgn le ditolak kan??..