Thursday, February 17, 2011

Tak sangka, hari ni aku boleh menangis sebab kawan

Assalammualaikum


Takde angin atau ribut taufan, tetiba aku rasa amat sentap dan kecik hati dengan seorang kawan yg aku kenali sebagai J..kami Kenal dari zaman sekolah menengah dulu sehinggalah dah berkahwin dan ada anak.. selalu gak ikuti perkembangan dia kat FB, maklumlah orgnya  ramah laser, biasanya kalau dlm FB, aku suka jadik silent reader jer..

macam ni lah aku menangis..
keluar airmata, tanpa diundang..


Nak di jadikan cerita, tanggan aku ni pon gatal nak chat dgn dia malam semalam..konon-konon nak tau life dia sekarang, pastu cuba lah tanya pasal kes dia beremosi kat FB..dia pon sebenarnya macam tarik tali dgn aku, nak citer ke tak nak..end of story aku pon cakap just ignore jelah..sebab aku takut banyak pula salah faham terjadik..tak nk la dia cakap aku ni busy body ya amat..last-last korang tau tak..

tadi pi baca kat wall dia..Si J ni buat aku sentap dengan komen-komen dia...dan aku amat pasti yg J ni tuju kat aku, sebab apa aku pasti, sebab ada beberapa perkataan chatting semalam dia tulis sekali...paling aku tak boleh terima dia guna perkataan WTF...helooo..WTF tu singkatan untuk apa ya...?? beristifar aku jap..meleleh gak la air mata ngan ingus ni sebab aku tak penah ada niat nk buat orang marah

agak- agak..aku menangis comel tak..

mak aku selalu pesan..biarlah org buat kita, janji jgn kita buat kat orang.. last skali jalan penyelesaian yg terbaik bg aku, just remove dia sbgai kawan dan mintak dia halalkan makan minum aku sepanjang perkenalan kami..sedih jugakla bila hilang sorang kawan yg dh kenal lama, tapi akhirnya jadi mcm ni.. ;-(

buat masa sekarang, takde mood rasanya nak citer pasal J ni, takpelah ..aku anggap dah takde rezeki aku nk berkawan dgn dia..lepas aku message dia dan minta maaf kalau2 aku betul-betul buat dia terasa hatiii..sampai dia buat macam tu kat aku..okay JEE... i really really sorry ..walaupun aku tak tau sebab apa aku kene mintak maaff..

dah la..malas nk panjangkan cerita emosi aku ni, macam budak-budak rasanya... harap dlm dunia blog ni..aku tak jumpa org macam tu..Allahualam...

So sekarang aku dah boleh bezakan yg mana kawan dan yg mana sahabat..citt..umo dah 30 lebey baru sedar ke cik aisha oiii...

akhirnya..inilah penangan FB kat aku..padan muka aku kan..

p/s : masih menangis ..waktu taip entri ni..
ni kalau en. Ady nmpk mesti dia gelak..


9 comments:

Umialya said...

sabar ye, insya allah ramai lagi teman di luar sana yang sudi menghulurkan tali persahabatan

shila ariff said...

salam kenal,

sabar le ye..pasti ada hikmah disebalik setiap kejadian...

juelee said...

saba ye.. memang nyampah tau kalau ada kawan wat camtu... huhu tapi hati org lain2..

ardinihumaira said...

semoga tabah menghadapinya ya... InsyaAllah Dia akan memperkenalkan seseorang yang lebih baik daripada J


;) take care! may happiness be around you now & forever!

Sidratul Muntaha said...

beb
tu sbb aku jarang la sngat nak tnyer member2 dlm fb.
dah terkena mcm ko ni
so..
malas la...
cukup sekali la..
ko pun riki2 la dulu yer..
sian ko...
aih...
tu ler bahan fb..
tu sbb aku malas nak update sume kat fb..
jdi racun nnti..
*kering la skit ati tu..

AishaAminudin said...

umi..betul tu..harap hilang satu, di ganti seribu..insyaAllah think positive je ni

shila..rasa mcm tu juga, maybe ade bende yg dia nyampah kat aku ni kot..

juelee..takpe..selagi boleh bersabar, kita bersabar bebanyak dulu

ardi....thanks dear, mmg emosi dgn org mcm ni, nk balas balik, tak reti pulak nk bergaduh..

ayu..ingat org lain je yg kene..last2 kene kat btg idug aku sendiri..dah nasib beb

nad said...

hemmm...susah btul!
nak tanya khabar & amik berat, dikatanya bz body
kalu tak diendahkan & wat dek je katenye kite takmo berkawan..

lantak la die kak..abaikan saje..sekelumit je tu..
sorang wat camtu, ramai lagi yg ok jek ngan akak..

pk byk2 wat sakit kepala je..
moga akak tabah...

cikpuanhady said...

sabar ye dear, mungkin ada hikmah di sebaliknya..takmo sedey2..

Jom skodeng : Kami & Swiss, Apa Cer?

Hj. Dzulkifley said...

Kak Siti, banyak2 bawak bersabar.. Menangis tu perkara biasa dalam hidup kita sebagai manusia, boy or girl sama saje.. The good thing is, once the tears stop, Insya-Allah we'll be feeling much, much better. Percayalah cakap saya, I've been thru such situation.