Friday, April 29, 2011

Novel Ombak Rindu di Filemkan??


Assalammualaikum

mungkin ramai yg dah tau ttg  filem OMBAK RINDU ni kan.... aku just nk share something yg aku rasa tentang novel yg di filemkan..cetusan rasa aku jer, dan  takde kene mengena dgn promosi citer ni ok..
ni filem ombak rindu



ini pula novel ombak rindu karya fauziah ashari


sewaktu membaca novel(any novel), mmg perasaan feeling dia lain la, kalau bab sedih..mmg menitik gak airmata aku ni, kalau bab kelakar dan gembira, mmg boleh buat kita tersengih sokmo dpn buku tu..bagi aku yg jarang layan citer melayu dlm TV..aku mmg sgt suka melayan novel - novel yg ada di pasaran.. kalau tgk tv tu, mmg menyampah pon ader..yelah..bab disko, perempuan seksi, samseng..semuanya di hidangkan dekat TV..kita just tonton jer dan dpt la share kat akhirat skit kan..tipu la kalau kata takde..

sebab tu aku suka layan novel..(aku pinjam adik aku punya jer) nanti aku upload gambar novel dia yg penuh dlm almari rumah adik aku..huhu, aku pinjam jer, dia tukang beli..buat apa nk membazir, kalau bende nye sama ..kan..kan..(seyes kedekut)

okay back to the story..
Bila baca novel, aku jadik ketagih yg amat-amat, pages yg ada 3 atau 4 ratus tu, takat sehari mmg takde hal punya, bayangkan dlm seminggu aku boleh pulun membaca smpai tak ingat makan atau tidur, sib baik la masa tu hariz takde lagi, maunya tak minum susu anak aku..hehe, kalau hujung minggu lagila..asal en ady keluar ada hal..jgn harap la nak masak atau mandi awal2..semuanya tunggu last minit jer..seyes ketagih..lagi2 kalau jln citer mmg buat kita ternanti - nanti..

aku paling suka tulisan sharifah abu salem dan aisha sofea..dan ada satu novel berangkai yg buat aku ketagih sgt bila baca..novel tu bertajuk "diari bonda"..seyes sedih..

tapi sekarang..
ketagihan tu telah bertukar ke tempat lain...dh takde perasaan nk membaca novel lagi, dh lama tak rasa blur je mata bila pandang novel lama-lama, dan lama dh tak layan perasaan cintan cintun bila baca novel..huhu..ingat lagi sekali tu, aku baca novel ttg kasih seorang isteri kepada suami..tup-tup lepas tu, punyalah baik aku layan en.ady..hehe...sib baik dia tak perasan..

aku tau ada yg sama mcm aku..ketagihan itu ada pada tempat karangan ini di tulis..belog cap ikan bilis ni..huhu

p/s : agaknya bilalah agaknya aku akan jadik malas nk layan blog???...semuanya kuasa Allah swt..mungkin suatu hari nanti..mungkin esok..mungkin..10 tahun lagik..hehe..layan jelah


No comments: