Monday, April 18, 2011

cerita Bil TM net dan Aku

Assalammualaikum

Entri khas tuk tmnet system billing okay..korang nk tau tak, sabtu lepas punyalah kelam kabut aku di buatnya, tenet tak boleh detect wifi..ingatkan laki den tak bayor tenet, hehe....yelahkan, aku ni manaklah tau yg tenet ni ader 2 bill.. jadinya, laki aku pon hanya bayar bill tuk satu akaun yg bernama Dxxxxxxx.. kemudian ada satu lagi bill No AKAUN yg lain .cisss..aku dh pening nk bayor kedua-dua bill atau aper? so aku pon tepon la org tenet tu

Dia cakap, bayar satu akaun jer takpe..sebab bill akan di sekalikan juga..hokey DONE
gambo en.goggle punye

so the story adalah.. tenet still tak boleh online lagi mlm tadi..apalagi pagi tadi aku pon merempit dgn gelojoh nk marah org tenet sebab aku target mesti dorang dh potong tenet aku, pasal bill satu lagi tak bebayor lah kan,aku pon pegi ke TMnet kepong..staff kat situ  pon cakap mcm tuu, bayar satu bill jer dah ok...., bila di check again and again guna sistem ONLINE dorang tu, rupenyee bill aku dah terlebih bayor le pulak??? HAPA.....ciss..confius aku di buatnya..bill aku dah terlebih bayor sebanyak RM91.00 TERLEBIH BAYOR HOKAY..tah lah..pening aku dgn bill TM net ni..

2 bill di bawah satu nama
dah 4 bulan dahhh mcm ni..

teruk betul system Billing dorang ni..ni dah masuk bulan ke 3, dan aku masih menerima 2 bill utk 2 akaun yg berlainan..

Patutlah member aku masa memula pakai line tenet ni dia pon ckp outstanding bill dia banyakk..huhu..macam tu pon ada..

P/s : kihkihkih..rupanya line tenet mmg okay, yg tak okay nyee..adlah modem aku kene set wlan balik..adeh, rugi cuti 1/2 hari aku tadik.. nilah bahana gelojoh tak bertempat..





4 comments:

iza said...

Assalam..
Macam mana boleh jadi 2 bil...
kat umah sampai 1 bil je...

cikpuanhady said...

hehehe..lawak la ko ni, kelam kabut btol..tapi siriyes, penin gak tu, ada 2 bil..hmm..

dah klik hb..

Blogshop kami :Nak cari handbag LV, Longchamp, souvenir? Meh klik sini

Jom skodeng :Belog Kami : Notre Belle Histoire

AishaAminudin said...

iza..tulah tak paham..dia ckp 1st bill jer ader 2 akaun, 2nd bill akan dtg satu..tapi nk dh masuk bill yg ke 4..amacam..angin tak ko dengor

AishaAminudin said...

has...aku mmg jenis tak pikir tepon-tepon dah..x leh online sehari rugi tuuu..bayor still full