Sunday, November 27, 2011

Hariz dan Internet


Assalammualaikum..

Ini lah aktiviti kami anak beranak time ujung minggu ni, yg mak nya lepas buat sarapan lepak dpn lappy jap carik bahan, yg bapaknya pulak pegi main bola, dan yg si kecik ni pulak layan youtube..HAHA..jgn tak caya!!! anak aku dia ketagih tenet..hari-hari layan youtube pon dia semangat..
TAPI
aku just bagi dia tgok ABC or sewaktu dgnnya lah kan..



semenjak lappy ayah/mak dia telah jadik harta bersama..hehe, aku tgk dia mmg dah mahir mengunakan lappy ni dgn jayanya.. aku just let go dia dgn lappy tu, pastu dia akan KLIK sendiri gambar yg dia nak, dh abis..dia akan carik yg lain sehingga dia puas hati..

KEBAIKAN
aku tak payah la nk beli CD ABC, Alif baa taa, atau cerita kartun..just carik jer dlm you tube tu, hariz pon dh boleh menghafal dgn baik lagu ABC,Alif baa taa, Kenal warna/shape dan menyanyi lagu kegemarannya spt twinkle twinkle little star.. kurang menangis sb syiok layan you tube dan paling aku tak blh tahan, dia dh pandai main game angry bird..huhu..ni yg aku geramm

KEBURUKAN
ayah/mak dia kene berkorban slah sorang punya lappy utk dia, dia mcm dh ketagih dgn tenet(sb bukak pintu umah jer nk tenet).. menangis kalau tak dpt tenet

kekadang aku terfikir jugak, wajarkah aku memberi Internet kepada anak aku yg masih muda(2 1/2 tahun)? tapi aku dan hubby dh tetapkan, sehari hanya blh 45minit sahaja..pagi 15 minit, malam 30 minit itu jer... lebih-lebih karang ..lain pulak jadiknya

hmmm...anak korang macam mana pulak? tenet gak ker?

No comments: