Monday, March 12, 2012

Software korup - RM60 melayang


Assalammualaikum

Sabtu lepas tepon ni tak boleh on, aku yg bajet pandai ni..hehe, pegi la kedai semalam..cakap kat tokey kedai tepon tu, aku ponya tepon bateri kong..sy mau bateri baru.. tokey tu buat muka blur ngan aku

Tokey tu ckp tepon ni mana ada bateri kong.. sb, bateri n tepon di buat built in...aku ni yg dh lama setia pakai nokia, mmg bajet tepon ni sama jelah..hehe, malu kejap smalm..

Dia cakap maybe software coruupted... Dia suh aku tunggu jap, aku pon jejalan la kat tesco rawang tu sambil cuci mata..pastu 1/ 2 jam lepas tu aku pon dtg balik..tokey cakap tepon aku ada 2 file corrupted, lepas dia buang fail tu, terus tepon leh pakai balik..huhu.., melayang Rm60 hinggit macam tu jer..

Pasni aku nk study ngan member opis, camner nk buat kalau tepon ni kene software corrupted again..huhu, rm60 tu boleh beli macam2..hahahaha..alahai, konon nk kedekut skit duit tu, alih2...Allah tu dah tunjukkan jalan, duit yg aku kedekutkan tu ada tujuannya...

moral : Takmo kedekut lagi.. ;-P ... insaf-insaf..

Aku try carik kat you tube cara-cara nk tangani tepon software yg telah corup..insyaAllah..pasni aku pandai pastu sapa nk mintak tolong aku, aku bagik free jer.. kan kann




beli mahal, repair pon mahal... adeh
terduduk kejap




2 comments:

aLyNnZ said...

i phone eh..? harga repair setanding harga hp...

Unknown said...

thats why kite ni jns yang tak suke beli npon mahai2..hahahaa..tambah pulak..mmg jenis tak reti nak gune yg komplicated sgt!hehehheee