Friday, August 27, 2010

Betul - betul menguji PUASA aku


Salam..

start semalam khamis, aku dh bercuti sebab apa? encek suami dan anak demam selsema dan batuk, last-last hari ni pun aku batuk pulak, aku kesian jer kan yg kecik ni, sebab dia kalau batuk atau selsema mmg nampak macam teruk sangat. kalau yg bosar tu pepandai lah kan, kita jeling - jeling jer.. alahai! encik suami kan dah bosar... sabaq ye cayang bucuk..bucuk..


semalam cuti, hari ni cuti, sok sabtu dan ahad cuti, senin mungkin cuti dan selasa wajib cuti.. maka di tolak dan tambah semuanya 6 hari aku akan bercuti, wah! best siot.. tapi ade mende yg tak best tengah berlaku sekarang..

mesin basuh rosak dh 2 hari.. kain bertimbun, tak kan nak pegi umah omak den yg jauh tu semata - mata nak membasuh kain, pastu blah..haha.. last sekali jalan penyelesaian, encik suami lah jadi mangsa, sibuk duk memberus kain kat toilet.. kalau ade anugerah somi mithali.. skrg gak aku pi booking, hantar gambo skali..hehe..dugaan..dugaan..




operasi aircond smalam


dah la smalam air-cond wat hal.. sib baik tak rosak cuma ade leaking kat piping, pastu masuk kan gas balik , ketat skru, okay dh bole pakai balik.. huhu.. panas siot tak de aircond.. mau aku berkemban jer jawapnya..

hari ni pulak, TV boleh tetiba off, masa aku tgh menonton dgn penuh kesedapan.. hampeh nyuk btui, ape lah dugaan lagi, so, dgn tersonyom kambing, aku pi adjust encek somi, mintak belikan TV and mesen basuh yg baru.. yolahkan, kalu repair pon.. sok..sok.. problem lain pulak kan.. baik aku pi beli baru..

Meh layan picture haiwan yyg tengah berposa jugak... kredit tuk gambarhehe.com









okaylah, macihh sebab sudi bace citer aku hari ni, nak pi sidai kain jap.. kang si somi mengaum susah pulak.. daaaaaa

p/s : senarai peserta terbaru akan di update nanti... tunggu yer

4 comments:

Zaidah said...

ciannyer shah..sabor ajelah...klu kat sini hujan...mesti tak keringnyer kain tu...

ch@ said...

comel betul gambar-gambar tu.
hope akak sekeluarga cepat sembuh, nak raya ni.
ngape tak hantar dobi je kak.

kakachan said...

alahai~ byknye dugaan..
ni kene dok kat hotel spanjang cuti nieh. hehe.

sall said...

oiiiii....lama coti, ni kes nak buat kuih rayo la ni ye.